UPDATE Autostrada Ploiești – Buzău: Contestațiile au fost respinse, dar contractul pentru lotul 3 încă nu poate fi semnat cu Tekfen/Finanțarea din PNRR, în pericol

Ploiești -Buzău

UPDATE Curtea de Apel a publicat vineri, după ora 17.00, soluția la contestațiile Nurol și Tekfen pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei Ploiești – Buzău. Plângerile conexe au fost respinse, însă contractul încă nu poate fi semnat cu Tekfen, ultimul câștigător desemnat de CNAIR și confirmat la CNSC. Practic, Curtea de Apel a menținut o decizie din iulie a CNSC care a dispus reevaluarea ofertelor.

„Ora estimata: 9:00
Complet: 10-Completul 3 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Alte soluţii
Solutia pe scurt: Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată astăzi, 06.10.2023, prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre    06.10.2023”.

Articol inițial:

Curtea de Apel București nu a publicat decizia la contestațiile Nurol și Tekfen pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei nici vineri, 6 octombrie, la a treia amânare. Vineri după-amiază, la ora redactării articolului, în loc de pronunțarea deciziei, instanța nu a completat informațiile despre dosarul care s-a judecat la ora 09.00, deci nu este exclusă o a patra amânare. Inițial, CAB stabilise termene pentru 22 și 27 septembrie, respectiv luni 2 octombrie pentru lotul Pietroasele – Buzău. Decizia de amânare de luni, 2 octombrie, a fost publicată pe site-ul CAB miercuri dimineață.

„06.10.2023

Ora estimata: 9:00/ Complet: 10-Completul 3 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: /Solutia pe scurt: Document: …”, se arată pe portalul CAB.

Lotul 3 Pietroasele – Buzău are o lungime de 14 kilometri, iar licitația a fost lansată în iunie 2021. Dacă prin decizia pe care o va pronunța Curtea de Apel dă undă verde semnării contractului, atunci se poate respecta calendarul PNRR de semnare a contractelor, posibil și de execuție (dar depinde de constructor).

Chiar dacă lotul câștigat de Tekfen are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Tekfen este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani. Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.

În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol

Comentarii

  1. Solutia pe scurt: Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată astăzi, 06.10.2023, prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *